پیش بینی سمیت و خواص دارویی ترکیبات شیمیایی از طریق داکینگ مولکولی

دسته بندی:

شابک: ۹۷۸-۶۲۲-۷۶۳۱-۱۵-۹

تعداد صفحات :۲۲۸

سال چاپ:۱۴۰۲

قیمت سایت
تخفیف
قیمت

۲۱۶۰۰۰۰ ريال
۱۰ درصد
۲۴۰۰۰۰۰ريال


-

این کتاب حاصل چند تلاش چند ساله جهت یادگیری روش‌های پیش‌بینی سمیت و خواص دارویی مواد و ترکیبات بوده که مولفان از طریق شرکت در دوره‌های آموزشی مختلف به صورت حضوری و غیر حضوری کسب کرده‌اند. سپس با کسب توانایی در آموزش این مطالب دوره‌هایی در مراکز مختلف آموزشی نظیر ستاد آموزش فناوری نانو، دانشکده مجازی بیوانفورماتیک دانشگاه شهید بهشتی، انجمن علمی کشوری نانوفناوری پزشکی ایران و انجمن علمی کشوری شیمی و زیست‌شناسی وزارت علوم برگزار کرده‌اند و کتاب حاصل را براساس دانش کسب شده از طریق شرکت و برگزاری دوره‌ها تألیف نموده‌اند.
کتاب حاضر یکی از جامع‌ترین کتاب‌های داکینگ مولکولی به زبان فارسی است. یکی از روش‌های افزایش دقت فرآیند داکینگ استفاده از چند نرم‌افزار مختلف و مقایسه نتایج و سطح انرژی‌های آن¬ها با هم است که در این کتاب، از چندین نرم‌افزار اصلی فقط برای انجام فرآیند داکینگ استفاده شده که امکان مقایسه نتایج آن‌ها با هم وجود دارد. حتی مراحل دانلود و نصب نرم افزارها و استفاده از سرور آنلاین داکینگ ترکیبات مختلف با ویروس کرونا در این کتاب گنجانده شده است.
کتاب حاضر می‌تواند به عنوان یک راهنمای پژوهشی برای تعداد زیادی از رشته‌های تحصیلی نظیر: سم‌شناسی، گرایشات مختلف شیمی و زیست‌شناسی، رشته‌های بهداشتی، داروسازی، پژشکی، پژشکی مولکولی، بیوانفورماتیک پزشکی، گرایشات مختلف نانو و دیگر رشته‌ها به کار گرفته شود.
در کتاب حاضرتلاش شده است که کلیه‌ مفاهیم نظری و عملی مورد نیاز برای اجرای یک پروژه‌ی داکینگ مولکولی به زبانی ساده و به صورت گام به گام آموزش داده شود. مطالب ارائه‌شده در این کتاب در دو بخش اصلی نظری و عملی ارائه شده‌است. در بخش مطالب نظری، تعاریف پایه و مفاهیم مقدماتی داکینگ که پیش‌نیاز درک صحیح این تکنیک است به طور مختصر توضیح داده شده است. همچنین در این بخش از کتاب اشاره‌ای به کاربردهای مختلف تکنیک داکینگ در علوم زیست‌پزشکی، داروسازی، نانوفناوری و صنعت شده است.

پربازدیدترین کتابها این انتشارات